قدس آنلاین- تبریز: معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی نیروی عظیم 210 هزار نفری سازمان نظام مهندسی کشور و 13هزار نفری سازمان استان را فرصتی برای دستگاه‌های دولتی در توسعه بخش کشاورزی دانست.

عضویت 210 هزار نفری سازمان نظام مهندسی کشور/ ضعف آموزش عالی تنها موجب توسعه کمی دانش‌آموختگان شده است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدصادق پورمهدی ظهر امروز نشست تخصصی اعضای شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در سالن جلسه مجتمع شهید کسایی تبریز با تاکید بر فرمایشات رهبری مبنی بر اجرای اصل 44 قانون اساسی و اقتصاد مقاومتی نیروی عظیم 210 هزار نفری سازمان نظام مهندسی کشور و 13هزار نفری سازمان استان را فرصتی برای دستگاه‌های دولتی در توسعه بخش کشاورزی دانست.

وی افزود: دانش و تکنولوژی را می‌توان از طریق این نیروی عظیم وارد عرصه‌های تولیدی نمود و شاهد شکوفایی کشورمان شد.

کریم مهری رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی به ارتقاء سطح فنی، علمی و کاربردی اعضای سازمان اشاره و تاکید کرد: ضمن آموزش‌های علمی و کاربردی به اعضاء باید از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز حمایت کرد.

وی با تاکید بر نظارت دقیق و جدی مدیران بر امور واگذاری به سازمان اشاره کرد و افزود: باید برنامه‌ریزی دقیق جهت احصاء تصدی‌گری‌ها با تشکیل جلسات مداوم کمیته‌های مشترک نظام مهندسی و مدیریت‌های تخصصی در تبیین شرح خدمات امور واگذار شده اقدام کنند.

رئیس محترم سازمان جهادکشاورزی استان همچنین ضمن ارائه طرح‌ها و الگوهای مناسب توسط متخصصان و کارشناسان نظام مهندسی برای شهرداری، فضای سبز و منابع طبیعی در زمینه‌های توسعه فضای سبز بر ورود کارشناسان به‌عنوان ناظر و مجری این طرح‌ها تاکید کرد.

ضعف آموزش عالی تنها موجب توسعه کمی دانش‌آموختگان شده است

کبیری رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشو با اشاره به ضعف آموزش عالی که موجب توسعه کمی دانش‌آموختگان و غفلت از لحاظ کیفیت آموزشی دانش‌آموختگان شده است، گفت: در حال حاضر این کاستی سازمان را بر آن داشته که دوره‌های مهارتی برای ارتقاء توانمندی حرفه‌ای اعضای خود به جهت ارائه خدمات مطلوب‌تر به بهره‌برداران برگزار کند.

وی افزود: در این راستا دولت می‌تواند با اختصاص یک درصد از اعتبارات طرح‌های آب و کشاورزی و محیط زیست به امر آموزش و بازآموزی دانش‌آموختگان عضو سازمان باعث افزایش بهره‌وری در طرح‌های مذکور شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: دولت در بسته‌های حمایتی خود به بهره‌برداران باید جایی برای ارائه خدمات به آنها داشته باشد.

شهرام شفیعی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی به حضور روسای سازمان‌های سراسر کشور در تبریز ابراز امیدواری کرد که ان‌شالله بتوانیم میزبان خوبی در مدت حضور روسای سازمان‌ها در شهر تاریخی تبریز باشیم.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های قانونی بخش کشاورزی پیشنهاداتی جهت بهره‌مند شدن سازمان استان‌ها مطرح کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.